DISEINUA

Txuri-beltza eta diseinuan duen eragina

DISEINUA

Txuri-beltza eta diseinuan duen eragina

DISEINUA

Txuri-beltza eta diseinuan duen eragina

Zer da kolorea?

Kolorea argiaren adierazpen bat da. Ikuspegi zientifikotik, objektuek kolorea hartzen dute, argi ikusgaiaren uhin-luzera jakin batzuk xurgatzen dituztelako eta beste batzuk islatzen dituztelako. Adibidez, lore urdin batek argi urdina islatzen du eta gainerako uhin-luzerak xurgatzen ditu. Objektu batek ia argi guztia islatzen badu, txuri gisa hautematen dugu; ezer islatzen ez badu, beltz ikusten dugu.

Eta benetan koloreak dira?

Ostadar bati erreparatzen badiogu, ohartuko gara beltza ez dagoela espektro ikusgarrian. Beltza, berez, argirik eza delako gertatzen da hori. Islatutako koloreak ez bezala, beltz purua argi beharrik gabe existi daiteke. Bestalde, txuria argi ikusgaiaren uhin-luzera guztien konbinazioa da, eta horrek kolore itxura ematen dio. Hala ere, teknikoki, ez beltza ez txuria ez dira berez koloreak, inguruko koloreetan eragina duten tonuak baizik. Jimmy Presler diseinatzaileak azaltzen duen bezala:

“Zentzu hertsian koloreak ez izan arren, koloreen funtzioa betetzen dute emozio eta lehentasun estetikoak piztean.”

Beltza kolore eza al da?

Zientzian, beltza argirik eza da. Baina pigmentuez hitz egiten denean, objektu beltz batek edo paper txurian inprimatutako objektu batek pigmentuak ditu, eta pigmentu horiek argia xurgatzen dute, islatu beharrean. Horregatik, artean pigmenturik ilunenak bilatzen dira beltz purura hurbiltzeko. Pigmentu beltzak eta argi txuriak ikusten baditugu ere eguneroko bizitzan, gutxitan dira erabat garbiak. Beltz absolutua zulo beltzak bezalako fenomenoetan baino ez da aurkitzen, iragazi gabeko eguzki-argia naturan dagoen txuri garbiaren adibide bakanetako bat den bitartean.

Nola sortzen dira?

Tonu horiek sortzeko modua erabilitako kolore-ereduaren araberakoa da: gehigarria edo kengarria.

Eredu gehigarria: txuria argien konbinazioak sortzen du

Eredu gehigarria argian oinarritzen da, eta pantaila digitaletan erabiltzen da. Sistema honetan, kolore primarioak gorria (R), berdea (G) eta urdina (B) dira, eta kolore horiek intentsitate desberdinetan konbinatuta kolore guztiak sortzen dituzte. Intentsitate handienean nahasten direnean, argi txuria sortzen dute. Gailuen pantailetan, pixelak fosforo txikiz osatuta daude, eta fosforo horiek argi gorria, berdea eta urdina igortzen dute. Fosforo horiek pizten ez direnean, emaitza beltza da pantailan.

Eredu kentzailea: pigmentuen konbinazioak iluntasuna eta beltza sortzen du

Inprimaketaren eta pinturaren munduan, eredu kengarria argiaren xurgapenean oinarritzen da. Sistema honetako kolore primarioak ziana (C), magenta (M) eta horia (Y) dira. Nahasten direnean, argiaren uhin-luzera desberdinak xurgatzen dituzte, kolore berrien pertzepzioa sortuz. Inprimaketan beltza lortzeko, tinta beltz bat (K) gehitzen zaio CMYK sistemari; izan ere, ziana, magenta eta horiaren konbinazioa, askotan, marroi iluna izaten da, beltz puruaren ordez.

Kolorea, beltza eta txuria kontzeptu liluragarriak dira, eta ikusizko pertzepzioan eta diseinuan eragiten dute. Kolore-eredu desberdinetan nola funtzionatzen duten ulertzea funtsezkoa da arterako, diseinurako eta diziplina grafiko edo bisualetarako. Ordenagailu baten pantailan edo mihise batean, gainerako koloreek bezala, beltzaren eta txuriaren erabilerak konposizio bat eralda dezake eta emozioak piztu.

Kolorearen mundua ezagutu eta bere aukera infinituekin esperimentatu Marmarru Studiorekin!

Zer da kolorea?

Kolorea argiaren adierazpen bat da. Ikuspegi zientifikotik, objektuek kolorea hartzen dute, argi ikusgaiaren uhin-luzera jakin batzuk xurgatzen dituztelako eta beste batzuk islatzen dituztelako. Adibidez, lore urdin batek argi urdina islatzen du eta gainerako uhin-luzerak xurgatzen ditu. Objektu batek ia argi guztia islatzen badu, txuri gisa hautematen dugu; ezer islatzen ez badu, beltz ikusten dugu.

Eta benetan koloreak dira?

Ostadar bati erreparatzen badiogu, ohartuko gara beltza ez dagoela espektro ikusgarrian. Beltza, berez, argirik eza delako gertatzen da hori. Islatutako koloreak ez bezala, beltz purua argi beharrik gabe existi daiteke. Bestalde, txuria argi ikusgaiaren uhin-luzera guztien konbinazioa da, eta horrek kolore itxura ematen dio. Hala ere, teknikoki, ez beltza ez txuria ez dira berez koloreak, inguruko koloreetan eragina duten tonuak baizik. Jimmy Presler diseinatzaileak azaltzen duen bezala:

“Zentzu hertsian koloreak ez izan arren, koloreen funtzioa betetzen dute emozio eta lehentasun estetikoak piztean.”

Beltza kolore eza al da?

Zientzian, beltza argirik eza da. Baina pigmentuez hitz egiten denean, objektu beltz batek edo paper txurian inprimatutako objektu batek pigmentuak ditu, eta pigmentu horiek argia xurgatzen dute, islatu beharrean. Horregatik, artean pigmenturik ilunenak bilatzen dira beltz purura hurbiltzeko. Pigmentu beltzak eta argi txuriak ikusten baditugu ere eguneroko bizitzan, gutxitan dira erabat garbiak. Beltz absolutua zulo beltzak bezalako fenomenoetan baino ez da aurkitzen, iragazi gabeko eguzki-argia naturan dagoen txuri garbiaren adibide bakanetako bat den bitartean.

Nola sortzen dira?

Tonu horiek sortzeko modua erabilitako kolore-ereduaren araberakoa da: gehigarria edo kengarria.

Eredu gehigarria: txuria argien konbinazioak sortzen du

Eredu gehigarria argian oinarritzen da, eta pantaila digitaletan erabiltzen da. Sistema honetan, kolore primarioak gorria (R), berdea (G) eta urdina (B) dira, eta kolore horiek intentsitate desberdinetan konbinatuta kolore guztiak sortzen dituzte. Intentsitate handienean nahasten direnean, argi txuria sortzen dute. Gailuen pantailetan, pixelak fosforo txikiz osatuta daude, eta fosforo horiek argi gorria, berdea eta urdina igortzen dute. Fosforo horiek pizten ez direnean, emaitza beltza da pantailan.

Eredu kentzailea: pigmentuen konbinazioak iluntasuna eta beltza sortzen du

Inprimaketaren eta pinturaren munduan, eredu kengarria argiaren xurgapenean oinarritzen da. Sistema honetako kolore primarioak ziana (C), magenta (M) eta horia (Y) dira. Nahasten direnean, argiaren uhin-luzera desberdinak xurgatzen dituzte, kolore berrien pertzepzioa sortuz. Inprimaketan beltza lortzeko, tinta beltz bat (K) gehitzen zaio CMYK sistemari; izan ere, ziana, magenta eta horiaren konbinazioa, askotan, marroi iluna izaten da, beltz puruaren ordez.

Kolorea, beltza eta txuria kontzeptu liluragarriak dira, eta ikusizko pertzepzioan eta diseinuan eragiten dute. Kolore-eredu desberdinetan nola funtzionatzen duten ulertzea funtsezkoa da arterako, diseinurako eta diziplina grafiko edo bisualetarako. Ordenagailu baten pantailan edo mihise batean, gainerako koloreek bezala, beltzaren eta txuriaren erabilerak konposizio bat eralda dezake eta emozioak piztu.

Kolorearen mundua ezagutu eta bere aukera infinituekin esperimentatu Marmarru Studiorekin!

Zer da kolorea?

Kolorea argiaren adierazpen bat da. Ikuspegi zientifikotik, objektuek kolorea hartzen dute, argi ikusgaiaren uhin-luzera jakin batzuk xurgatzen dituztelako eta beste batzuk islatzen dituztelako. Adibidez, lore urdin batek argi urdina islatzen du eta gainerako uhin-luzerak xurgatzen ditu. Objektu batek ia argi guztia islatzen badu, txuri gisa hautematen dugu; ezer islatzen ez badu, beltz ikusten dugu.

Eta benetan koloreak dira?

Ostadar bati erreparatzen badiogu, ohartuko gara beltza ez dagoela espektro ikusgarrian. Beltza, berez, argirik eza delako gertatzen da hori. Islatutako koloreak ez bezala, beltz purua argi beharrik gabe existi daiteke. Bestalde, txuria argi ikusgaiaren uhin-luzera guztien konbinazioa da, eta horrek kolore itxura ematen dio. Hala ere, teknikoki, ez beltza ez txuria ez dira berez koloreak, inguruko koloreetan eragina duten tonuak baizik. Jimmy Presler diseinatzaileak azaltzen duen bezala:

“Zentzu hertsian koloreak ez izan arren, koloreen funtzioa betetzen dute emozio eta lehentasun estetikoak piztean.”

Beltza kolore eza al da?

Zientzian, beltza argirik eza da. Baina pigmentuez hitz egiten denean, objektu beltz batek edo paper txurian inprimatutako objektu batek pigmentuak ditu, eta pigmentu horiek argia xurgatzen dute, islatu beharrean. Horregatik, artean pigmenturik ilunenak bilatzen dira beltz purura hurbiltzeko. Pigmentu beltzak eta argi txuriak ikusten baditugu ere eguneroko bizitzan, gutxitan dira erabat garbiak. Beltz absolutua zulo beltzak bezalako fenomenoetan baino ez da aurkitzen, iragazi gabeko eguzki-argia naturan dagoen txuri garbiaren adibide bakanetako bat den bitartean.

Nola sortzen dira?

Tonu horiek sortzeko modua erabilitako kolore-ereduaren araberakoa da: gehigarria edo kengarria.

Eredu gehigarria: txuria argien konbinazioak sortzen du

Eredu gehigarria argian oinarritzen da, eta pantaila digitaletan erabiltzen da. Sistema honetan, kolore primarioak gorria (R), berdea (G) eta urdina (B) dira, eta kolore horiek intentsitate desberdinetan konbinatuta kolore guztiak sortzen dituzte. Intentsitate handienean nahasten direnean, argi txuria sortzen dute. Gailuen pantailetan, pixelak fosforo txikiz osatuta daude, eta fosforo horiek argi gorria, berdea eta urdina igortzen dute. Fosforo horiek pizten ez direnean, emaitza beltza da pantailan.

Eredu kentzailea: pigmentuen konbinazioak iluntasuna eta beltza sortzen du

Inprimaketaren eta pinturaren munduan, eredu kengarria argiaren xurgapenean oinarritzen da. Sistema honetako kolore primarioak ziana (C), magenta (M) eta horia (Y) dira. Nahasten direnean, argiaren uhin-luzera desberdinak xurgatzen dituzte, kolore berrien pertzepzioa sortuz. Inprimaketan beltza lortzeko, tinta beltz bat (K) gehitzen zaio CMYK sistemari; izan ere, ziana, magenta eta horiaren konbinazioa, askotan, marroi iluna izaten da, beltz puruaren ordez.

Kolorea, beltza eta txuria kontzeptu liluragarriak dira, eta ikusizko pertzepzioan eta diseinuan eragiten dute. Kolore-eredu desberdinetan nola funtzionatzen duten ulertzea funtsezkoa da arterako, diseinurako eta diziplina grafiko edo bisualetarako. Ordenagailu baten pantailan edo mihise batean, gainerako koloreek bezala, beltzaren eta txuriaren erabilerak konposizio bat eralda dezake eta emozioak piztu.

Kolorearen mundua ezagutu eta bere aukera infinituekin esperimentatu Marmarru Studiorekin!